قصص و روايات الخامسة عشر الصقر

 

الخامسة عشر الصقر 


صقر و هو قاعد جنبها لقى موبيلها مفتوح على شات بينها و بين فارس ( ابن خالتها فهو يعمل مدرس و انتقل الى نفس مدرسة ورد حتى يظل بجوارها و عمره 25 )


و كانت اخر رساله منه أن صقر لا يستحقها و أنها تطلب الطلاق منه فهى كان من المفترض أن تكون زوجته هو و ليس صقر


و كان رد ورد هو ما صدمه أكثر لدرجة أنه ك*سر الموبيل فى يده من الغضب و هنا استقيظت ورد بخوف


صقر و هو ممسك بشعرها


ورد: سيبى شعرى يا صقر فى ايه انت ازاى تدخل اوضتى كده


الرواية حصرى لجروب دار الروايات


صقر : بقى أنا يا ورد بتخ*ونينى و قاعدة تكلمى حبيب القلب و تعيطيله و تقوليلوا نفسى تاخدنى فى حضنك زى زمان


ورد. : و الله اقصد زى اخويا و احنا عيال لو كملت كنت هتفهم


احببت زوجة ابى بقلم علياء خليل


صقر : افهم ايه ده بيقولك تطلقى و يجوزك و سيباه يكمل فى كلامه معاكى ايه عجبك كلامه


ورد : مش انت روحت تتجوز و بتقول انى زى بنتك و هتسلمنى لعريسى ( كانت تقول ذلك الكلام من قهرتها و كانت تريد أن تعرف هل يقول ذلك الكلام الفارغ من قلبه )


صقر : لاااا مش كده


ورد : أومال ايه 🥺


صقر : أنتى عايزه يا ورد


الرواية حصرى لجروب دار الروايات


ورد سكتت


صقر مسكها من كتفيها : عايزااااااااااه يا ورد


فى دخول داليا لمقاطعتهم


داليا بنعاس : صقر بتعمل ايه هنا و بتزعق كده ليه


صقر : ملكيش دعوة ازعق براحتى


داليا : طيب أهدى و نتفاهم و لو البنت عملت حاجة غلط تتعاقب


صقر اكتفى أنه بصلها بغضب و صرامة نظرة اخرستها و على أثرها خرجت داليا من الاوضة فى هدوء


صقر : اتزفتى اعمليلوا بلوك دلوقتى من كل حتة


ورد : ليه يا صقر


صقر : متعصبنيش عليكى اكتر بقولك اعمليله بلوك و على الله المحك و لا اعرف أنك كلمتيه أو شوفتيه


ورد مسكت الموبيل و عملت بلوك


فى الصباح بتجهز ورد علشان تروح المدرسة


صقر بببصلها بتمعن و تفحص و تغيرت نظرته للغضب و اشمئزاز : ايه اللى انتى لابساه على الصبح ده


ورد : ايه ما هو كويس


صقر : قولتلك ميت مرة تلبسى الجيبة التانية دى بتبين رجلك و انتى بتتحركى


ورد : التانية تقيلة اوى


صقر : روحى غيرى و طولى الخمار ده شوية و امسحى الزفت اللى فى شفايفك


ورد : دى زبدة كاكاو حرام بقى ما كل البنات عادى


صقر : افضلى برطمى انتى كده هتتجننى فى مرة يلا هتتاخرى و انا كمان عندى شغل


ورد فى سرها : سخيف


صقر : سمعتك على فكرة هقوم اجيبك دلوقتى و اقترب منها يرفعها من الأرض


ورد بضحكة طفولية : نزلنى خلاص كنت بهزر نزلها و هو مبسوط أنها رجعت تضحك تانى


الرواية حصرى لجروب دار الروايات


غيرت ورد و ركبت مع صقر العربية تحت أنظار داليا المليئة بالغيرة


صقر : وصلنا


ورد جت تنزل من العربية


صقر : استنى … اياكى توقفى مع فارس و لا مع اى ولد طبعا و اول ما تخلصى هتلاقى السواق مستنيكى بلاش تعندى و تقولى هروح مع صحابى


ورد باستعجال: حاضر ماشى


صقر و هو يشعر بضيقة فى صدره : خلى بالك من نفسك


ورد بابتسامتها المشرقة و التى تأسر قلب صقر : و انت كمان


نزلت ورد و فى نهاية اليوم الدراسى كانت ورد تنتظر السواق يوصل لقيت فارس مقرب عليها


فارس : واقفة كده ليه


ورد : مستنية السواق


فارس : طيب تعالى اوصلك شكله نسى أو هيتاخر مينفعش توقفى كده فى الشارع


ورد بصت فى ساعتها لقيت فعلا اتاخر ركبت معاه العربية


وقف فارس فى نص الطريق


ورد خافت و لكن سكتت


فارس : متقلقيش أنا نازل اجيب عصير بس الجو حر


و نزل فارس غاب شوية و رجع جايب معاه العصير


فارس أصر أنها تشرب لحد ما بدأت تشرب منه و هو يبتسم لها بخبث


ورد تمسك دماغها و حاسة الدنيا بدور بيها


و انطلق فارس ليكمل ما برأسه


#يتبع….

روايات هاجر تابعونا ♥️♥️